איטום גגות

כל המידע על איטום גגות

כל המידע על איטום גגות

אם מזמן לא עליתם לגג הבניין שלכם ואתם לא יודעים מה נעשה בו, רוב הסיכויים שגם אינכם יודעים מה מצב האיטום של הגג שלכם. זה יכול להיות לא נעים או מסוכן כאשר מדובר בנזקים שמחלחלים לאט עם המים בחורף ויכול לתפוס אתכם מאוחר מדי, כשהנזק גדול כל כך שהתיקונים יכללו הרבה יותר מאשר רק איטם גגות איכותי. כדי לא להגיע למצב הזה מומלץ להקדיש כמה דקות לקריאה על הנושא, למה זה חיוני לכם ומה אפשר לעשות כדי להבטיח שלכם זה לא יקרה.

מהו איטום גגות ולמה זה חשוב?

בניית מבנה מחייבת שימוש בחומרים שיש להם כמה תפקידים – לחבר ולהחזיק את המבנה וגם לדאוג לכך שלא יתפוררו וייפגעו במהלך השנים. לשם כך מורחים שכבות חומרים שאוטמים את המבנה מפני חדירת נוזלים מכל כיוון – גג, קירות, רצפה – כדי להבטיח שיישאר יבש לתמיד. אלא שחומרים אלה אינם עמידים לכל החיים ולכן יש לחדש חומרים אלה ולדאוג לשלמותם. לכל חומר יש תוחלת חיים משלו ויש גם מפגעים ונזקים שנגרמים בכל זאת בנסיבות לא צפויות ולכן מומלץ לא לסמוך על המזל אלא לחדש את האיטום בקביעות וברציפות, מבלי לפסוח על בדיקות שנתיות.

מה קורה כאשר אין איטום?

כל גג מחויב באיטום וזה מה שעושים בכל בנייה ובכל שיפוץ, מבלי להתפשר על כך. אם האיטום נעשה על ידי אנשים שאינם מקצועיים ומומחים באיטום, או כאשר האיטום נפגע מסיבות שונות כמו בניית אלמנטים שונים על הגג, בלאי ונזקים ממזג האוויר, נוצרים סדקים או שטחים גדולים יותר שדרכם מחלחלים גשמים ומשקעים הנזק שנגרמים לגג ולמבנה מבפנים ומבחוץ גדולים והם מדורגים לפי חומרתם.

הנזק המידי והמזוהה ביותר הוא דליפת מים דרך הגג והקירות בצורת זרימה או טפטוף שאפשר לחסום בעזרת דליים וגיגיות. הנזק הנוסף והלא מזוהה מידית הוא חלחול נוזלים לגג וגם לקירות, יצירת מרבצי לחות על הקירות והתקרה מבפנים שמשמשים מצע לגידול טחב ועובש. מלבד הנזק האסתטי נגרם גם נזק בריאותי ונזק מבני לתשתיות. הלחות שמצטברת מנפחת חומרי בנייה וגורמת להם להיסדק ולהתפורר. בכך, כל המבנה נמצא בסכנה.

למה לחדש איטום גגות בקביעות?

הסיבה העיקרית לחידוש האיטום היא כדי למנוע נזקים שנגרמים לגג ולקירות, מבלי לחכות שהדליפה תתחיל. כאמור, יש לכל חומר אורך חיים משלו ולכן חובה לחדש אותו ורצוי שזה יהיה מעט לפני שפג תוקפו לפי האחריות. סיבה נוספת לחידוש האיטום היא שבכל שנה הטכנולוגיה והמדע ממציאים ומפתחים שיטות וחומרים חדשניים, עמידים וטובים יותר לאיטום, ולכן מומלץ בכל מקרה להתעדכן וליהנות מהיתרונות שלהם בזמן הנכון. חומרי איטום מסורתיים כמו זפת על הגג עדיין נמצאים בשימוש, במיוחד כאשר התקציב מוגבל יותר, אולם יש עוד שיטות כמו יריעות ביטומניות ואחרות שאפשר להיעזר בהן בכל עת.

סיבה נוספת שבגללה כדאי לאטום בקביעות היא כמובן כאשר רואים שיש כבר נזק בלתי צפוי מדליפה שהחלה בגלל סיבה נוספת. במקרה כזה יש גם לתקן את הנזק ולייבש את הגג, ולשם כך מומלץ לקרוא לאנשי מקצוע בתחום בלבד. בכל מקרה, רצוי שהאיטום ייעשה בזמן הקיץ או הסתיו, ולחכות מספיק זמן כדי שהכל יתייבש כדי לאטום את הגג. חידוש איטום גגות הוא חיוני לכל מבנה.

מה חשוב לדעת על שיטות איטום הגגות הקיימות?

שיטות איטום גגות נשענות בעיקר על הרכב החומרים שבהם משתמשים, בין אם צמנטים שונים, ביטומנים ואקריליים. כך יש לוודא שהחומרים שמשתמשים בהם מתאימים הן למבנה הגג הייחודי שלכם והן לחומרים שמהם הוא בנוי. יש לוודא שאתם יודעים בדיוק ממה מורכב הגג שלכם. הידע הזה נחוץ לכם כדי להתאים את שיטת האיטום למבנה הגג וחומריו. יש חומרים שסותרים אחד את השני ולא יאטמו טוב חומר אחר, כמו שצמנט לא יסתדר טוב עם ביטומני. כך שאי אפשר גם להחליף בין השיטות בכל כמה שנים. צריך לבחור את השיטה הנכונה ובהמשך לעבוד לפיה. כך שמבחינתכם יש כמה שיטות איטום שלא משנה תמיד מהי העלות שלהן אלא מידת ההתאמה לגג שלכם.

סוגי איטום גגות

  • זפת – השיטה הישנה והטובה שהיא גם זולה בהרבה מכל שיטה מודרנית. מצוינת בעיקר לגגות שקשה לפנות מהם את הדודים ושאר המתקנים שמונחים עליהם משום שהיציקה שלה מכסה גם את הרגליים ואינה גורמת לפתחים שמהם חודרים המים.
  • יריעות ביטומניות – סוג מתקדם של איטום שנעשה אצל רוב הלקוחות בגלל הפופולריות שלו. מחברים יריעות אחת לשנייה כדי ליצור שמיכה לגג. מתאים לכל מי שיש לו גג מזופת או חשוף לגמרי או מי שרוצה לחדש יריעות. מגיע בדרך כלל בצבע בהיר. מצוין גם למי שמרצף את הגג שלו ולא מפריע להנחת מרצפות. מגן על הגג גם מפני השמש אבל בעייתי להנחה בגגות שבהם יש מתקנים שמפריעים להנחה רצופה. עלול לגרום ליצירת חורים שמהם ייכנסו מים אם לא תהיה הלחמה מיוחדת.
  • חומרים אקריליים – מותזים על הגג בקלות ולכן מתאימים לגגות קטנים בעלי מכשולים או חשופים. עם זאת, פגיעים למים עומדים ולכן יש לדאוג לניקוז.
  • חומרי איטום גגות פוליאוריתניים – חומרים שמתאימים גם הם לגגות בעייתיים להנחת חומר אבל פגיעים לשמש ויקרים בהרבה.
הקודם
הבא

מי מבצע איטום גגות

רק קבלני איטום מוסמכים ורשומים שגם הוכשרו לכך יכולים לבצע איטום גגות כמו שצריך. נכון שיש חאפרים אבל אתם רוצים להתרחק מאנשים כאלה בגלל כמה סיבות:

  • המחיר הזול שלהם נובע מהנחות שהם עושים לכם כי אין להם ביטוח ואחריות. אין דבר חשוב יותר מאשר קבלני איטום שעובדים עם אחריות וביטוח כי זה ההבדל שבין מקצוען לאיש שלא מקיים הבטחות. החומרים ושיטות האיטום דורשות כל כך הרבה ידע ומיומנות, שפשוט אי אפשר ואסור להתפשר עליהן. זה נכו גם לגבי ביטוח לכם כלקוחות וכבעלי המבנה והגג, וגם ביטוח לעובדים ולאנשים כתוצאה מתאונות.
  • רק להם יש הכשרה לעבוד עם חומרים תקניים ושיטות שאינן פוגעות בגג ובמבנה. חומרים כאלה אמורים להיות בטוחים לכם ולסביבה ושיטות העבודה חייבות לשמור גם על בטיחות הדיירים ותקינות המבנה.
  • השירות כולל זמינות ורצף בעבודה וגם חזרה על העבודה אם לא נעשתה טוב או שיש תקלות. חאפרים לא חוזרים לעבוד על תקלות שנגרמו בגלל ידע לא מספיק.
  • חוסר ידע ומיומנות גורמים לפגמים רבים ולעבודה מהירה מדי כדי להספיק כמה שיותר לקוחות. זה גורם ליצירת בועות והנחת חומר לא אחידה בגלל הזלזול.

תהליך איטום גגות

איטום גגות מבצעים רק בעונות יבשות ומשאירים לעונה הרטובה את התיקונים המיידיים שנחוצים בגלל דליפה מאסיבית שלא איתרו קודם. עבודה נכונה על איטום מתחילה אם כך בקיץ או בסתיו. באביב יש לחכות שהגג והמבנה יתייבשו כדי לקצר תהליכים של ייבוש נזקים כאשר אין ברירה.

בכל מקרה, כל עבודה על איטום גג מתחילה בהערכת הנזקים שנגרמו לו בשנים שעברו ובניקוי מוחלט של כל שאריות האיטום הישנו ושאר חומרים שהונחו על הגג. השלב הזה חיוני כדי להעריך את הנזקים שנגרמו ולהתחיל לסתום סדקים ולתקן רווחים שנוצרו בין השכבות. מקלפים כל מה שאפשר ומתחילים להרים כל מה שצריך כמו דודים ומתקנים שונים. בשלב הזה מתקנים גם מרזב שנפגם ומנקים אותו, אחרת כל מרזב סתום יגרום שוב להצפת הגג ולהיקוות מים מעליו.

לקבלת ייעוץ ללא התחייבות

03-7324542

רוצים לדעת יותר על כל המידע על איטום גגות?

שאלו את המומחים שלנו

יצירת קשר