איטום גגות

איטום גגות וחשיבותו

הגג דולף? כמה דברים שכדאי שתדעו על איטום גגות.

כמה פרצי גשם בשנה נראים לאנשים רבים לא ביג דיל אבל את הנזק של גשמים כאלה מרגישים לפעמים רק כמה שנים אחר כך משום שלא דאגו בזמן לאיטום הגג והקירות

לכל בניין יש נקודות תורפה משלו בגלל התשתיות שחייבים להתקין בו ובגלל פגעי מזג האוויר. נקודת התורפה של כל בניין היא הגג שלו, שחשוף לשמש ולמשקעים כל הזמן. במקומות שנהנים מגשמים רבים כבר מצאו שיטות בנייה מתאימות לגשמים שחייבים לזרום מבלי להצטבר, ורק אצלנו לא ערוכים בדרך כלל גם לגשמים המפתיעים שיורדים בזמן שבר ענן ומציפים בניינים שלמים, וברבים מהם לא מקפידים על איטום גגות כראוי.

מה קורה בזמן הצפת גשם בבניין לא אטום?

מלבד ההצפה הפתאומית נגרם נזק נוסף של חלחול נוזלים שנותרים על גג ולא מתנקזים עד שהם מתייבשים רק בקיץ. בזמן הזה הם עומדים על הגג ומחלחלים לא רק לתקרה כי אם גם לקירות, ודרכם לרצפה וליסודות. השורה התחתונה של גג פגיע למים היא פגיעה בתשתיות של הבניין והחלשת הקירות.

פגיעה נוספת שנגרמת כתוצאה מכך היא חדירת מים לגג ולקירות ומשם לתוך הדירות עצמן. הלחות מצטברת גם בקירות הפנימיים ויוצרת עובש וטחב שמסכנים את בריאות הדיירים, במיוחד תינוקות ומבוגרים בעלי מערכת חיסון חלשה. כמו כן, כשהיא חודרת עמוק הלחות גורמת לקצרים במערכת החשמל ומסכנת אתכם.

מהו איטום גגות?

איטום הוא פעולה נעשית על ידי מומחים בלבד כדי לחפות ולצפות גגות וקירות בחומרים שמונעים מהלחות לחלחל פנימה. חובה לוודא את הידע והמומחיות של אנשי המקצוע שהזמנתם, ולבדוק אם קיבלו הסמכה והכשרה ייעודית. זאת משום שהם עובדים עם חומרים שחייבים להיות תקניים ולא לגרום נזק, חומרים שחייבים לעמוד בהבטחה לאטום גג מפני לחות לפחות כמה שנים.

קבלני האיטום חייבים לדעת כיצד להניח את החומר בטכניקה נכונה ובעבודה טובה, כדי לא להשאיר חורים ותפרים בין השטחים שעוברים טיפול בחומר. זה חיוני כדי שהאיטום יהיה הרמטי ולא ישאיר מקום לחדירת מים. מכיוון שעל הגג יש גם מתקנים כמו דודים, צלחות לוויין ומנועים שונים, יש לדעת כיצד לעשות איטום גגות מבלי לפגוע בהם. באיטום יש כמה שיטות וחומרים, כמו הנחת יריעות ביטומניות, זיפות וחומרים אקריליים שונים ואחרים. הכל לפי התקציב ומידת המקצועיות של החברה שהזמנתם.

מהו איטום ישיר?

איטום ישיר הוא שירות חדש של קבלן איטום גגות שמציע לכם שיטות שונות כמו זיפות, איטום יריעות ביטומניות, תיקון הגגות במידת הצורך, איטום מבנים, התאמת כל שיטה לגג שלכם, בין אם הוא עשוי מבטון או מרעפים. לפעמים איטום גגות מחייב תיקון קודם והתייחסות לנזקים שכבר נגרמו כמו קורוזיה ורטיבות שחדרה ופוררה את הבטון והמלט, ולכן נדרש תיקון יסודי יותר כדי להביא אותו למצב שבו אפשר לאטום אותו בשיטה מועדפת עליכם ולפי התקציב שלכם.

הקודם
הבא

לקבלת ייעוץ ללא התחייבות

03-7324542

רוצים לדעת יותר על איטום גגות וחשיבותו?

שאלו את המומחים שלנו

יצירת קשר